Jag är Technical Lead, Producent och Lead Programmer! Så blire när man är en liten studio. Jag ansvarar för tekniska lösningar, backseat programming ;D, allmänna trakasserier och Dota-2 ilska.
Vad är det som intresserar dig i speldesign?
Framförallt att det är så mångfacetterat, man måste kunna lite allt möjligt för att skapa en spännande och intressant helhet. Sen är jag även fast övertygad om att jag kan rädda världen med smarta spel.
Använder du någon spelmotor, och isåfall, vilken tycker du bäst om?
Det är väl Unity framförallt, eftersom det är så scriptar-vänligt. UDK är väldigt trevligt för content grafiker och designers, men det är ganska smärtsamt för scriptare. Annars saknar jag Quake motorn och dess väldigt simpla approacher som kräver att man kommer på smarta lösningar.
Vad gör du när du inte arbetar med spel?
Hur menar du nu?
Skämt åsido, jag hänger med min lilla familj, mina vänner, spelar en hel del Dota 2 som tidigare nämnt. Jag tycker om öl, teater, dunkande Electro, feminism och Youtube.
Varför skall man ansöka till Future Games?
Futuregames är till skillnad från andra utbildningar (ganska) välstrukturerat, praktiskt- och resultatinriktat. Vissa andra liknande utbildningar har mer fokus på teori samt ett långsammare tempo, vilket sällan väger lika tungt ur branschens ögon som en snygg portfolio som bevisar att du kan leverera. På Futuregames kanske man inte hinner tänka efter lika mycket, men det liknar branschen på pricken och passade även min otåliga personlighet väldigt bra. Lärarna på Futuregames är aktiva i både spel-, film- och reklambranschen, så de vet vad som gäller i branschen större utsträckning än någon som arbetat som lärare på heltid under en längre period.